”facebook”

dijous, 26 de gener del 2012

TREBALL DE PRÀXIES

Us voldria parlar sobre el treball de pràxies que faig a l´aula. En la pissarra immantada, com ja us vaig explicar en una altra entrada, és on tinc totes les rutines del dia: qui ha vingut, que hi ha per dinar, aniversaris, càrrecs... i també l´espai de pràxies.
Cada matí, quan hem comptat quants som, qui falta, quin dia de la setmana és, què hi ha per dinar... agafo les etiquetes de pràxies. Normalment fem 4 o 5, les mateixes durant la setmana. Després arriba de nou el dilluns i les canviem per altres. No trigues més de 5 minuts en fer-ho i pels nanos és un moment divertit, a vegades sembla que fem ganyotes!!
Tinc unes imatges que il.lustren una mica el treball que realitzarem, com per exemple: el gelat, en el que hem de fer veure que l´estem llepant, treient bé la llengua i anant de baix a dalt fins tornar la llengua a la boca, el gos amb la llengua fora....
No he aconseguit trobar d´on vaig treure les imatges, però també en podeu trobar de més actualitzades aquí , aquí i aquí
Jo les tinc plastificades, perquè així em duren més. Per la part del davant hi ha el dibuix i per la part del darrera vaig apuntat el moviment que cal fer i que es treballa.
Juntament amb les pràxies també treballo onomatopeies i potser durant una setmana faig tres pràxies i dos onomatopeies.
També podeu fer fotos als nens fent les pràxies i imprimiu les fotos per fer-les servir al racó de pràxies.
A continuació us poso alguns exercicis que es poden treballar:
-Treure la llengua cap enfora i ficar-la.
-Moure la llengua de dalt a baix, dins i fora de la boca.
-Portar la llengua de dreta a esquerra.
-Llepar el llabi superior.
-Llepar el llabi inferior.
-Situar la punta dels llabis en les dents superiors per davant, per darrera.
-Situar la punta dels llabis en les dents inferiors per davant, per darrera.
-Eixamplar la llengua entre les dents.
-Portar la punta de la llengua als queixals superiors de la dreta, després de l´esquerra.
-Portar la punta de la llengua als queixals inferiors de la dreta, després de l´esquerra.
Bé com veieu es poden fer molts moviments i el millor és que vosaltres mateixos aneu investigant els moviments que fem quan parlem i els poseu en pràctica amb els nanos.

3 comentaris:

  1. Hola Eva!
    Moltes gràcies per compartir aquests recursos.
    Ens llegim!:)
    Les noies del pre-cinema

    ResponElimina
  2. Aquest treball l'hauríem de fer tots a les aules i més ara que ens trobem amb més nens amb dificultats de parla. Gràcies per explicar-nos el que fas, segur que en traurem profit.
    Una abraçada des d'unpolsimdesal!

    ResponElimina